Τελευταίες αναρτήσεις

Τελευταίες αναρτήσεις

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

21 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

…ένα ποίημα που έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική…
όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
 όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
κι όταν πεθαίνω, είμαι ακόμα μαύρος
κι εσύ λευκέ άνθρωπε όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι
και λες εμένα έγχρωμο;

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη. Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές. Ο ΟΗΕ μάς καλεί αυτή τη μέρα να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

Δείτε δυο ιστορίες: η πρώτη αφορά ένα χωριό που δεν φέρονταν καλά ο ένας στον άλλο και η δεύτερη αφορά την ιστορία ενός προσφυγόπουλου… είναι και τα δυο πολύ ενδιαφέροντα και μας δείχνουν πως όλοι οι άνθρωποι έχουν τα ίδια δικαιώματα και είναι ίσοι από όπου και αν προέρχονται, όποιας φυλής ή χρώματος είναι….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ενημερώνουμε ότι μηνύματα με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση!